Daisycon Affiliate Marketing
2 – 5 dagars leveranstid
365 dagars returrätt
Fragt från 50 SEK
Gratis fragt från 499 SEK
Handle säkert online

Köpvillkor

Betalning

Hos Vivis Butik kan det betalas med följande betalkort:

Visa, Visa Elektron, Klarna, MasterCard och Maestro

Inga extra avgifter vid kortbetalning.


Beloppet dras från ditt kort först när varorna skickas från Vivis Butik. Det kan aldrig dras ett högre belopp än det som du har godkänt vid köpet.

Leverans

För att få din vara levererad skall du betala frakt. Frakten beror på försändelsens vikt och storlek.

 

Fri frakt vid köp över 799:- SEK

Under 799:- SEK kostar frakten 89:- SEK upp till 1,0 kg, över 2,0 kg 109:- SEK och över 4,0 kg kostar frakten 142:- SEK

Maxibrev Postnord - Max 2 kg med Track & Trace - Utan försäkring, frakt på egen risk. Levereras till ditt hem. Leveranstid 3 - 10 dagar Gratis leverans på beställningar över 705 SEK

Maxibrevpriser: Upp till 0,500 kg: 50 SEK
0,5 - 1,0 kg: 60 SEK, 1-2 kg: 71 SEK

Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)

24 månaders reklamationsrätt.

Du har 365 dagars ångerrätt på garn, och 14 dagar på allt annat när du handlar på Vivis Butik.
Ångerrätten slutar gälla 365 dagar efter den dag du:

  1. har mottagit din/dina vara/varor
  2. får den sista varan i fysisk besittning, när det rör sig om ett avtal om flera olika varor, beställda vid ett och samma tillfälle (order), men levereras vid olika tidpunkter
  3. får det sista partiet, eller den sista delen i fysisk besittning, när det rör sig om ett avtal om leverans av en vara som består av flera partier eller delar
  4. får den första varan i fysisk besittning när det rör sig om avtal om regelbundna leveranser av varor under en bestämd period.


Du skall inom 365 dagar från att ha mottagit garn, och 14 dagar vid alla andra varor, meddela oss om att du ångrar ditt köp. Meddelandet skall skickas till oss på info@vivisbutik.se tillsammans med ordernr. I ditt meddelande skall du göra oss tydligt uppmärksam på att du önskar utnyttja din ångerrätt. Du kan också välja att använda vårt standardformulär (ångerformulär) och returnera det till oss. Länken hittar du bifogat med din orderbekräftelse och nederst i detta dokument.

Länk till ångerformulär
(ladda ner, fyll i och ladda upp i PDF)

Du kan inte ångra genom att bara vägra ta emot varan utan att samtidigt tydligt meddela oss detta.


Returnering

Du skall returnera din order till oss utan onödiga fördröjningar och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du ångrar ditt köp. Du skall själv stå för alla direkta utgifter i samband med returnering av varan. Vid returnering är du ansvarig för att varan är ordentligt packad. Du har ansvaret för varans leverans, från det varan lämnas in för returnering till vi har tagit emot den.

OBS: Vid köp av stickbeskrivningar, häften och symönster kan dessa inte returneras.


Varans skick när du returnerar den

Du står endast för eventuell minskning av varans värde, som kan bero på annan hantering, än det är nödvändigt för att slå fast varans art, egenskaper och det sätt den fungerar på. Med andra ord – du kan prova varan på samma sätt, som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan är provat utöver det är beskrivet ovan, betraktar vi den som använd, vilket betyder, att du genom att ångra köpet endast får tillbaka en del eller inget alls av köpbeloppet, beroende på varans handelsmässiga värde.

För att få hela köpbeloppet tillbaka skall du med andra ord göra samma som man kan i en fysisk butik. Du får prova varan, men inte ta den i egentligt bruk.
 

Återbetalning av köpbeloppet

Om du ångrar ditt köp, får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss. I tillfälle av en värdeminskning, som du står för, dras denna från köpbeloppet.

Om du väljer att ångra ditt köp, återbetalar vi alla betalningar mottagna från dig, bland annat leveransomkostnader (frakten) - dock inte extra kostnader som följd av ditt eget val av en annan leveransform än den billigaste formen för standardleveranser som vi erbjuder, utan onödiga fördröjningar och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum, då vi har tagit emot ditt meddelande med ditt beslut om att ångra ditt köp. Vi genomför en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, med mindre du uttryckligen har bett om något annat.

Vi kan hålla kvar återbetalningen, tills vi har fått returnerade varor, med mindre du innan dess har lagt fram dokumentation som visar att varorna är skickade.

Om du ångrar köpet, skall varan/varor skickas till:

Vivis butik

Genvägen 1

231 62 Trelleborg

Sverige

Du kan självklart ångra köpet genom att tydligt meddela oss detta och lämna varan personligen på ovanstående adress.

Vad skall jag skicka med vid returneringen?

Du skall bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Expeditionen går mycket snabbare om du likaledes fyller i vårt ångerformulär/standardformulär eller bifogar följande;

OBS! Vi tar inte emot paket skickade per efterkrav.

Om det är något fel på varan (reklamationsrätt)

Konsumentköplagen (distansköplagen) gäller vid köp av varor.

När du handlar på Vivis Butik har du självklart 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär, att du antingen kan få varan reparerad, bytt, få pengarna tillbaka eller få avslag på priset, beroende på den konkreta situationen.

Det är självklart ett krav att reklamationen är berättigad, och att felet/bristen inte har uppstått som följd av felaktigt bruk av produkten eller annat skadeframkallande beteende.


Hur snart skall jag reklamera?

Du skall reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet/bristen på varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet/bristen har upptäckts, kommer reklamationen alltid att vara inom tidsgränsen.


Vi ersätter rimliga fraktkostnader

Om reklamationen är berättigad, ersätter vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader.


Varan skickas till:


Vivis Butik

Genvägen 1

231 62 Trelleborg

Sverige



Vi har behov av följande information när du skickar varan till oss

När du returnerar varan, ombedes du beskriva reklamationsorsaken/problemet, så detaljerat som möjligt.

Det är inte något krav, men det underlättar vår behandling, och minimerar expeditionstiden för reklamationen.

OBS! Vi tar inte emot paket skickade per efterkrav eller liknande.

Kom ihåg att varen alltid skall skickas tillbaka i försvarligt emballage, och kom ihåg att få ett kvitto för avsändning, så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.

Vad gör vi med dina personuppgifter (persondatapolitik)

För att du skall kunna ingå ett avtal med oss på Vivis Butik, har vi behov av följande uppgifter:

Namn


Adress


Telefonnummer


E-postadress

Vi säljer inte eller lämnar vidare några personuppgifter till tredje part.
Vi genomför registreringen av dina personuppgifter med det ändamål att kunna leverera varan till dig.

Personuppgifterna registreras hos Vivis Butik, Strøget 23, DK-7430 Ikast, Danmark, och förvaras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

När det samlas in personuppgifter via vår webbshop, försäkrar vi oss att det alltid sker genom efter ditt uttryckliga samtycke, således att du är informerad om exakt vilka uppgifter som samlas in och varför.

Direktören och Vivi Klinge för Vivis Butik  har tillgång till de uppgifter som registreras om dig.

Den dataansvarige på Vivis Butik är Thorkild Eriksen

Vi förvara inte kunduppgifter krypterat.



Vi skickar inte kunduppgifter krypterat.

Uppgifter lämnade till Vivis Butik lämnas inte vidare eller säljes på inget sätt till tredje part, och vi registrerar inga personkänsliga uppgifter.

Som registrerad hos Vivis Butik har du alltid rätt att göra invändning mot registreringen. Du har även rätt till insikt i vilka uppgifter som är registrerade om dig. Dessa rättigheter har du efter Persondatalagen och hänvändelser i samband med detta ombedes du skicka till Vivis Butiks E-postadress: vivisbutik@hotmail.com


OBS! Vi tar inte emot paket skickade per efterkrav.

Om det är något fel på varan (reklamationsrätt)

Konsumentköplagen (distansköplagen) gäller vid köp av varor.

När du handlar på Vivis Butik har du självklart 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär, att du antingen kan få varan reparerad, bytt, få pengarna tillbaka eller få avslag på priset, beroende på den konkreta situationen.

Det är självklart ett krav att reklamationen är berättigad, och att felet/bristen inte har uppstått som följd av felaktigt bruk av produkten eller annat skadeframkallande beteende.


Hur snart skall jag reklamera?

Du skall reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet/bristen på varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet/bristen har upptäckts, kommer reklamationen alltid att vara inom tidsgränsen.


Vi ersätter rimliga fraktkostnader

Om reklamationen är berättigad, ersätter vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader.


Varan skickas till:


Vivis Butik

Genvägen 1

231 62 Trelleborg

Sverige



Vi har behov av följande information när du skickar varan till oss

När du returnerar varan, ombedes du beskriva reklamationsorsaken/problemet, så detaljerat som möjligt.

Det är inte något krav, men det underlättar vår behandling, och minimerar expeditionstiden för reklamationen.

OBS! Vi tar inte emot paket skickade per efterkrav eller liknande.

Kom ihåg att varen alltid skall skickas tillbaka i försvarligt emballage, och kom ihåg att få ett kvitto för avsändning, så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.